MOIXANES PER ACARONAR
BARBETA BARBIXOLA
Barbeta, barbixola
oqueta de fesola,
nas nasset,
ullets de pardalet,
celletes de ruquet,
truca, truca el/la ... !
( Al final cal afegir-hi el nom del nen o de la nena)
ACTUACIÓ DE L'EDUCADOR/A
Situeu al nen davant,de cara a vosaltres. Resseguiu amb els dits el contorn de les parts de la cara que anomena el recitat, dibuixant-les suaument.
En dir l'últim vers, piqueu-li el front mentre dieu el seu nom.
BALLMANETES
Ballmanetes, toca galtetes,
toca-les tu, que les tens boniquetes.
La ball, ball, la cueta de la gallina;
la ball, ball, la cueta del nostre gall.
Nostre gall és cantador ,
canta de dia, canta de dia.
Nostre gall és cantador,
canta de dia i de nit no.
ACTUACIÓ DE L'EDUCADOR/A
Poseu al nen assegut davant vostre, l'agafeu amb les dues mans i feu-les-hi picar mentre canteu, alterneu el picar de mans i les galtes seguint el text de la cançó.